Die Lakota van die VSA deur Celsey-Ray Fisher- 221049886
Oorsprong van die Lakota van die VSA
Die Lakota mense het gelewe deur, tejag,vistevang en
rysbemekaartemaak.Konflik met die Anishnaabe en Cree mense in die middle-tot
laat 17de eeu het die Lakota wes in die
“Great plains”gestoot. Die
Lakota geskiedenis is opgeneem in hullewinter,prentjiekalenders is geverf op
skuilplekke en later opgeneem op papier
Opvoedkundige stelsel van die Lakota:
Die opvoedkundige tradies van die Lakota mense is in hul winter opgeneem. Lakota mense het prentjiekalenders op skuilplekke geverf en later op papier geverf. Die Lakota mense het meestal gelewe van jag ,vis vang en rys bymekaar te maak.
Lakota onderwystelsels:
Die blotegedagte vir die opvoeders en
Inheemseafstammelinge,is die moontlikheiddatdaar n gedeelte van Suid-Dakota en
Amerikaansegeskiedenisuit die curriculum verder gaan word en voel dat dit onregverdig is teenoor die Lakota
geskiedenis.Volgends Toczek was daar baie geleenthede gehou en verdien die
erkening van die staat en verdienerkening van die nasies.”Red Cloud Indian
School” werkdaaraanom die dalendegetal van Lakota sprekendesteverbreed deur
meeslependetaal in die klaskamer en n omvattendekurrikulumtebeywer.
“The Lakhota Language Project”
is n inisiatiefwatontwerp is om die erfenistaal van studentelaatherleef en die
ontwikkeling van selfversekerde ,bekwame en
toegewydeLakhota-leierstebevorder. Dieeerste K-12 omvattendeLakhota
–taalkurrikulum van sy sort is nou in sytwaalfdejaar en het gelei tot
vrbeterdeakademieseprestasie en grotertaalvaardigheid in die skool en by die
huis. Onlangsebefondsing het gehelpom die ontwikkeling van Lakota aanlyn
multimedia-instrumenteteondersteun,dieskepping van
Lakota-taalgebaseerdeliteratuur vir leerders en anderspraktiesegeleenthedeom
die gebruik van die Lakota –taalteverhoog ,het RildaMeans,met Red Cloud Indian
School,gesê. In September 2019 het die Red Cloud Indian skool die eerste
Lakota dualmmersion-klas vir kleuterskoolleerdersaangekondig,waar ale vakke in
beide Engels en Lakotasonderrigword,wat deur graad 5 vorder.Oor die laaste
decade het opvoeders,leerders en families die positieweimpak of die leer en
spraak van die Lakota taal. Leerders het n dieper konneksie ontwikkel vir
Ideologieë:
Die Red Cloud Indian
Skoolbeoogom teen 2023 elkeleerderwat by die skoolaansluitvanaf grad 5 op
tevoed deur die kurrikulumtevertaalna Lakota en onderrig in die Lakota taal.
Die Lakota Waldorf School
was gestig deur John Around Him,RobertStadnick ,John Haas,Richard Moves
Camp,Saunie Wilson en Norman Under Baggage, in groep
Nuwepopingsomskoolkurrikulums
en klaskameronderrigbeter in lynte bring met die uniekebehoeftes van
inheemseAmerikaansestudente is van die redes vir nuwe hoop datSuid-Dakota dalk
n draaikanmaak in die rigting van verbeteringe van onderwysprestasie vir die
staat se grootsteminderheidsgroep. Hervormings is broodnodigweens die staat se
langtermyn versuim om sy inheemse Amerikaanse kinders van n opvoeding te voorsien wat
lei tot akademies eprestasie. Suid-Dakota se inheemsebevolking wat ongeveer 10% van
student in die staat uitmaak se toetsstellings en gradueringskoerse het vir
geslagte lank ver agter ander groepe gebly. Laeropvoedkundige prestasie is
gekoppel aan nernstige latere gevolge soos generasie armoede, hoëwerkloosheid en hoer koerse
van dwelmmisbruik en opsluiting.
Filosofieë
StaatSen.TroyHeinert ,D-Missie is
n voormalige laerskool onderwyser wat noudien as die minderheids leier in die
Sensst,Heinert, n lid van die Rosebud Sioux-Stam ,het gesê
dat n mate
van vordering gemaak is met die verbetering van naturelle-onderwys in
Suid-Dakota en hy glo die stadium is gereed vir meer beketenisvolle hervorming.
Heinert het gesê dits al meer fokus veg om
die unieke maniere waarop Lakota leer te verstaan en implementering van
onderrigmetodes wat spesifiek daarop gemik is om beter te bereik en met Lakota student
te skakel. Die versterking van studente se selfbeeld en die versterking van
identieteit deur taal-en kultuuropvoeding is die sleutel tot akademiese sukses.
Benewens die kurrikulum veranderinge, word ander inisiatiewe beplan of aan die
gang gesit om inheemseonderwys in Suid-Dakota
te verbeter, insluitend pogings om meer inheemse
onderwysers aantestel,ouer-en gemeenskaps betrokkenheid by die onderwys te verhoog,
om hoër onderwys en werksgeleenthede uit te brei en om moontlik inheemse-gefokusde
te skep.
Opmerkings
Plaas 'n opmerking